”DataCom ska synas i rätt sammanhang”

Det är fjärde året i rad som it-företaget DataCom och dess grundare Ralf Aspholm sponsrar bankappseglingstävlingen på Kanholmsfjärden. Vi ställde frågan varför just den här sportformen var intressant för företaget att stötta.

- Vi har en marknadsföringspolicy som bland annat går ut på att stötta lokala sporter och arrangemang i Stockholms närhet och då ligger segling nära till hands. Vi försöker vara konsekventa i vår ambition och stöttar andra lagsporter och föreningar som till exempel Skuru Handboll, Södertälje Basket, Huddinge Hockey och Hammarby Bandy.

Ralf vill att sponsringen riktar sig mot en bred publik och som kan erbjuda vad han menar med sunda omständigheter:

- Seglingen är perfekt! Man är ute i friska luften, men får spännande upplevelser och en tävling är ett bra sätt att skapa teamkänsla, viktigt både hemma och på jobbet. Med den här typen av tävlingen är vi med och syns i rätt sammanhang.

Företagets båt DataCom, en Landmark 43, ska vara med i tävlingen och seglas med vad Ralf kallar ”en kompisbesättning”. Själv ska ha ordna ett internt företagsevent i Sandhamn och sedan ta med deltagarna ut på Kanholmsfjärden och se på racet.