Inregistrerad båt

Som vi tidigare berättat om så har KSSS tillsammans med Dockspot digitaliserat det klippkort som medlemmar med inregistrerad båt tidigare erhållit. Detta för att underlätta både för er som medlemmar och för personalen på kansliet och i hamnarna. Det kommer att ha samma funktion som tidigare men ni som medlemmar kommer inte behöva hålla reda på ett fysiskt klippkort utan det kommer finnas tillgängligt digitalt i samtliga av våra hamnar. Precis som tidigare så kommer du att kunna utnyttja fem fria nätter i respektive hamn.

I och med att vi är i en övergångsperiod så ber vi er ha överseende med eventuella komplikationer kring detta.

FAQ

Hur går det till?

Du som medlem i KSSS med båt registrerad i sällskapet kommer att få en digital poängpott med ett värde motsvarande fem fria nätter (högsäsongspris) att utnyttja i respektive hamn, det fysiska klippkortet har försvunnit. Potten kommer att registreras på din profil på www.dockspot.com. För er som eventuellt inte har ett konto på Dockspot sedan tidigare har detta skapats. När du besöker någon av KSSS hamnar går du till hamnkontoret där du checkar in genom att uppge den mailadress som ni registrerat i KSSS medlemsregister. Hamnvakterna ser din aktuella pott och du kan välja att nyttja den eller spara den till ett senare tillfälle.

När kan jag börja använda poäng?

Så fort hamnarna öppnat så går det att utnyttja poängen.

Kan jag betala min bokade hamnplats via www.dockspot.com med potten?

Ja, du kan reservera plats via www.dockspot.com i utvalda KSSS-hamnar som tidigare. I sista steget kommer du att få valmöjligheten att betala med pengar eller din pott. (se separata bokningsvillkor för respektive hamn på http://www.ksss.se/Hamnar/)

Vad händer med mina sista poäng som inte räcker till en hamnavgift?

Du kan på hamnkontoret eller via bokning betala del av avgiften med din kvarvarande pott.

Blir mitt konto nollställt när säsongen är slut?

Ja, potten är avsedd för innevarande år.

Kan jag se mitt saldo någonstans?

Ja du kan alltid se ditt saldo när du loggar in på ditt konto på dockspot.com.

Kan jag som tidigare utnyttja alla mina 15 fria nätter på Lökholmen?

Ja. När ditt saldo för Lökholmens hamn är slut kontaktar du hamnpersonalen så kan de föra över ditt saldo från någon av våra andra hamnar till ditt saldo på Lökholmen. Detta gäller endast på Lökholmen, man kan alltså inte använda mer än fem nätter på Sandhamn eller i Saltsjöbaden.

Kan jag utnyttja mina poäng för elavgiften?

Ja, det går även bra att betala elavgiften med poängen.

Varför kan jag/hamnpersonalen inte se mina poäng på mitt dockspot-konto?

  • Medlemmar som av någon anledning har olika mailadresser i dockspot.com och i medlemsregistret har fått ett nytt konto kopplat till den mailadress som finns registrerat i KSSS medlemsregister. För att slå ihop dessa konton vänligen säg till på respektive hamnkontor eller kontakta dockspot.
  • Om du nyligen har bytt båt så kan den gamla fortfarande ligga kvar i dockspot alternativt i medlemsregistret. För att ändra båt i dockspot mailar ni info@dockspot.com, för att ändra i medlemsregistret mailar ni ksss@ksss.se
  • Har du nyligen registrerat båten kan det dröja innan poängen kommer in på ditt dockspotkonto.

Kan jag dra av mina frinätter trots att dem inte kommit in på mitt konto än?

Ja, hamnpersonalen kan notera detta och dra av dessa så fort kontot upprättats och poängen kommit in. Visar det sig att man inte har rätt till fri-nätter så kommer en faktura att skickas motsvarande det belopp som vistelsen kostat.

För övriga frågor vänligen kontakta personalen i hamnarna alternativt maila till ksss@ksss.se